The Roaring Motors - International Trackmania Forever Team
The Roaring Motors Forum Index
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
 Welcome 
Welcome Guest to The Roaring Motors Forum! 
Tutorial: change camera during the game (map editor).

Post new topic   Reply to topic    The Roaring Motors Forum Index :: The Pub :: RM School
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Lustrax
RM Friend

Nation TM: France
Login TM: sacha.g
Male Capricorn

PostPosted: Tue 3 Mar 2015 - 22:57    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

PublicitéSupprimer les publicités ?
Voila un petit tuto qui vous expliquera comment changer la vue de la camera dans l'éditeur de map Smile Si vous avez un soucis ou des questions, faites le moi savoir !
                                 ----------
Here is a tuto to help you to change the camera's view in the map editor Smile For any questions, please ask me !

Tout d'abord, il est préférable d'avoir fini votre map, pour ce tuto j'ai créé celle-ci:
                                 ----------                                                                                            
First, its better to build the entire map, for this tuto i made this one:                         

/1. Change camera's view

Vous devez tout d'abord enregistrer votre media tracker, comme le montre le prochain screen  (1):
                               -----------
First you have to register your media tracker, as on the screen below (1):

Maintenant vous pouvez accéder au menu de l’éditeur (2). Dans ce menu, vous devez placer les déclencheurs, qui, comme l'indique leur nom, permettront de déclencher des effets, notamment les changements de camera(vous pouvez placer plusieurs déclencheurs pour élargir le champs d'action et garantir le passage de la voiture) :
                              -----------
Now you're able to access to the editor menu (2) In this menu you have to to place the triggers, which are the place the camera will change(you can also put several triggers if the road is wide) :

Maintenant il suffit d'appuyer sur le bouton "ajouter une piste" et de choisir "Camera course":
                            ------------
Now you have to "add a track" (its piste in french, not sure that the translate is good) and to choose "race camera":

Maintenant, vous avez deux options pour un changement de camera: 1-soit vous évaluer le temps nécessaire de ce changement grâce a votre media tracker, alors vous devez entrer le temps limite     dans "Fin bloc"
                                                                                                                2 -soit vous créez un premier déclencheur avec le changement pour un temps très long ( 1 minutes, 10 ou 1 heure comme vous voulez) et vous en refaites un autre qui déclenche la vue "défaut" ayant pour début 0:00:0 et fin 0:00:0 ce qui permet de retirer la vue Internal au bon moment.
 Dans tous les cas, la vue plein écran est la vue "internal"
                           ------------
Here you have two way to proceed to change the camera view:          1 -you can watch, thanks to your media tracker, for how long you need the new camera and then set the time for it.
                                                                                                                 2 -you can set a very long time for the camera (1 minute, or 10 or 1hour for example) and create an other trigger to end this camera and come back to the default camera, like i show on those screens below(in both case the recomanded view for loop and etc is "internal"):
1

2
2

/2.Set a GPS.

Pour faire un GPS, vous devez sauver un replay de la map,en la validant par exemple.
Ensuite il vous suffit de créer un déclencheur là où vous voulez que votre GPS se lance( fake finish en général).
Dans ce clip, importez votre ghost, puis créez une vue de camera ayant pour cible votre ghost, et pour "fin de bloc" le temps de votre ghost:
                                  ------------
To do a GPS, you have to save a replay of the map.
Then you have to put a trigger where you wish the GPS get launched( usually fake finish)
There, you have to import your ghost, and create a camera with your ghost as target, and as end the time of your ghost:

Voila j’espère que ça vous aura aidé, n'hésitez pas  à me prévenir si je peux apporter de meilleures choses ou alors prendre plus de temps à expliquer certains points !
 --------
That's it ! I hope it will be usefull for you ! Tell me if i can make it better or if you have something to ask me !

Leader

Nation TM: Luxembourg
Login TM: chevalier_xiv
Login TM²: chevalier
Male Aquarius

PostPosted: Tue 3 Mar 2015 - 23:28    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

omg dat tuto  Rolling Eyes

Nice and well explained Wink

Mais perso je ne m'en servirai pas, vu que je ne suis pas mapeur

Alors, content, Mauna?
MaunaKea
RM Friend

Login TM: maunakea
Male

PostPosted: Wed 4 Mar 2015 - 13:56    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

CARRÉMENT !!! 
Super tuto Luxtrax !! Je suis a la maison en ce moment et du coup je finalise mes maps !  Okay
Encore MERCI !  Very Happy

- Qui mange une noix de coco, fait confiance à son anus !
Back to top
Lustrax
RM Friend

Male Capricorn

PostPosted: Wed 4 Mar 2015 - 14:46    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

pas de soucis, content que ça te convienne =) bon mapping Wink
Leader

Male Aquarius

PostPosted: Wed 4 Mar 2015 - 15:09    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

hereusement que c'est un m Mort de Rire
MaunaKea
RM Friend

Male

PostPosted: Wed 4 Mar 2015 - 15:18    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

Un m ?

Back to top
Lustrax
RM Friend

Male Capricorn

PostPosted: Wed 4 Mar 2015 - 18:30    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

Je crois que david débloque ... 
Leader

Male Aquarius

PostPosted: Wed 4 Mar 2015 - 19:39    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

xD désolé c'est mon humour à deux balles parfois ... il est tellement premier degré que il n'y a que moi qui puisse comprendre ... lalala

je sais, je sais, ce n'est peut-être pas digne d'un chef de team qui se respecte. Mais c'est pas grave, après tout on s'amuse ici hein? hmmmm hein?

Place à l'humour et à l'autodérision!!!

Tant que les membres continuent de se respecter l'un l'autre il n'y aura pas de problèmes.

Allez mes petits bouts d'choux, je vous dit adieu!!

On se reverra ...
Chach
Inactive

Nation TM: USA, FRA
Login TM: praga318487788
Male Scorpio

PostPosted: Fri 6 Mar 2015 - 02:16    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

What the Fuck....

We lost David.... I repeat, we lost david Mort de Rire Mort de Rire Mort de Rire
Back to top
MaunaKea
RM Friend

Male

PostPosted: Fri 6 Mar 2015 - 12:04    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor). Reply with quote

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 04:21    Post subject: Tutorial: change camera during the game (map editor).

Back to top
Post new topic   Reply to topic    The Roaring Motors Forum Index :: The Pub :: RM School All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Free forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation